Bogdan Teodorescu
22 august 1963
Bogdan Teodorescu (născut
la 22 august 1963, la București) este un scriitor și jurnalist român. Este
membru al Uniunii Scriitorilor din
România.
Date biografice
Bogdan Teodorescu
este profesor în cadrul Școlii Naționale
de Studii Politice și Administrative. A fost membru al cenaclului Universitas
precum și redactor-șef al revistei Tinerama. A condus campania
electorală a PSD, în 2000, și a președintelui Emil Constantinescu, în 1996.
Cărți publicate
·
Inofensivii
Beatles-i (1984)
·
Copiii
teribili nu învaţă istoria (1991)
·
Cea mai
bună dintre lumile posibile - Marketingul politic în România (1990 - 2005)
(2005)
·
Dacic Parc
(2005)
·
12/XII:
Revoluţia portocalie în România (2006)
·
Cinci
milenii de manipulare (2007)
·
Epoca
Băsescu. Integrarea şi dezintegrarea României (2007)
·
Spada
(2008)
·
54/24
(2008)
·
Gipsy
Killer (2009)...
Bogdan Teodorescu
Bogdan Teodorescu
(1963) a absolvit Facultatea de Instalaţii a UTCB în 1987, apoi Colegiul
Naţional de Apărare în 2000 şi este doctor în comunicare din 2006.
Jurnalist şi manager de presă din 1990, profesor de marketing politic şi
electoral la SNSPA din 1997, membru al Asociaţiei Internaţionale a Consultanților
Politici (IAPC) şi al Asociaţiei Europene a Consultanților
Politici (EAPC) din 2001 şi membru al Uniunii Scriitorilor din România
din 2004. A fost numit între 1996 si 1997, Secretar
de Stat, Ministru interimar în
Departamentul Informaţiilor Publice. A deţinut funcţia de preşedinte al Institutului Pro între
2004 şi 2007. A publicat peste 1500 de articole în presă, a realizat 750 de
emisiuni de radio şi televiziune. Autor şi coautor la zece volume, dintre care
trei romane şi un volum de poezie pentru care a primit Premiul de debut al Editurii Albatros (1982).
Informaţii generale / Corp profesoral / Detalii
(Bogdan Teodorescu)
Conf.
univ. dr. Bogdan Teodorescu
Studii
2006 - Doctorat în Media şi Cinematografie, cu o lucrare
dedicată istoriei manipulării;
2000 - Studii de Securitate Naţională, Colegiul
Naţional de Apărare, Bucureşti;
1982 - 1987 - Facultatea de Instalaţii / Universitatea
Tehnică de Construcţii, Bucureşti, Specializarea Hidraulică.
Experienţă
2005 - 2007 - Preşedintele
Institutului PRO, think-tank al Grupului
MediaPro.
1999 - 2004 - Preşedinte, ONE Communication/Multimedia
Political Communication. Agenţie de relaţii publice, advertising şi
marketing politic, cea mai importantă companie de marketing politic din
România.
1997 - prezent - Profesor
asociat marketing politic şi electoral. Din 2009 conferenţiar universitar. Din 2003 lector universitar. Din 2001 coordonator
al Masterului de Comunicare Politică şi
Marketing Electoral, Şcoala Naţională de Studii Politice şi
Administrative, Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice,
Bucureşti.
1998 - 2000 - Manager
General, Trustul de presă Curentul - Monitorul
1996 - 1997 - Secretar
de Stat, Ministru interimar în Departamentul
Informaţiilor Publice, Guvernul României.
1995 - 1996 - Preşedinte,
Multimedia
- agenţie de PR, advertising si marketing politic, Bucureşti.
1994 - 1995 - Producător
şi moderator al emisiunii „Chestiunea
Zilei" la Tele7ABC.
1990 - 1994 - Manager
General, Trustul de presă Tinerama
1990 - 1991 - Jurnalist,
postul de radio „Europa Liberă"
1986-1990 - Inginer
stagiar Lucrări publicate
Lucrări publicate
Publicaţii:
2007: Cinci milenii
de manipulare, Editura Tritonic;
2007: Epoca
Băsescu. Integrarea şi dezintegrarea României, Editura Proiect;
2006: 12/XII:
Revoluţia portocalie în România, Editura Fundaţiei Pro;
2005 - co-autor al capitolului Year 2004 - The Romanian
Elections, din cadrul volumului Election
Time '04, un anuar dedicat alegerilor din 2004, publicat de Asociaţia
Europeană a Consultanților Politici;
2005: Dacic Parc,
roman, Editura Fundaţiei PRO;
2005: Cea mai bună
dintre lumile posibile - marketingul politic în România - 1990-2005,
Editura Comunicare.ro;
2005: România
dezordonată - 2003 - Anul dinaintea schimbării (coautor), Editura Historia;
2004: Anul
Armaghedon - cronica politica a anului 2002 (coautor), Editura Historia;
2004: 2001 - Anul
de miere al Puterii, analiză şi cronologie politică (editor- coordonator),
Editura Historia;
2002: Spada,
roman, Editura Albatros;
2001: Manual de
Marketing Politic şi Electoral, Editura SNSPA;
1991: Copiii
teribili nu învaţă istoria, roman, Editura Albatros;
1982: Inofensivii
Beatles, poezie, Editura Albatros;
- peste 700 articole de presă;
- autor, coautor sau coordonator al Rapoartelor de cercetare
ale Institutului PRO în perioada 2005-2007.
Articole
(publicate în reviste indexate BDI,
recunoscute CNSIS B+, apărute la edituri internaţionale)
Teodorescu, Bogdan;
Mihălcescu,
Horia, Political risk and the effects of communication, in Millennium III,
nr. 4, 1999.
Teodorescu, Bogdan,
România
postrevoluționară - copilăria campaniilor electorale, în Revista română de
comunicare şi relaţii publice, nr 4-5, 2001.
Teodorescu, Bogdan;
Sultănescu, Dan; Ştefureac, Remus, Year 2004 - The Romanian Elections, in
Election Time - The European Yearbook of Political Campaigning, 2005,
(Lucrarea a apărut şi în edițiile în limbile rusă, turcă şi germană).
Teodorescu, Bogdan,
Chipul
dușmanului colectiv în Europa - o scurtă perspectivă istorică, în Revista română de comunicare şi relaţii
publice, nr 8/2006, (revistă indexată în BDI ProQuest CSA, Ebsco
Publishing, CNSIS B+)
Teodorescu, Bogdan,
Filmul,
războiul şi propaganda, în Revista
română de comunicare şi relaţii publice, nr 9/2007, (revistă indexată în
BDI ProQuest CSA, Ebsco Publishing, CNSIS B+).
Teodorescu, Bogdan;
Sultănescu, Leonard, Referendumul
pentru demiterea lui Traian Băsescu. Efecte politice ale comunicării de
campanie, în Revista română de
comunicare şi relaţii publice, nr 10/2007, (revistă indexată în BDI
ProQuest CSA, Ebsco Publishing, CNSIS B+) .
Teodorescu, Bogdan,
Sultănescu, Dan, Sultănescu, Leonard, Alegerile locale 2008 şi mitul
uninominalului. Influenţa asupra participării la urne, în Revista română de comunicare şi relaţii
publice, nr.14/2008, (revistă indexată în BDI ProQuest CSA, Ebsco
Publishing, CNSIS B+).
Teodorescu, Bogdan,
Cucuta, Radu, Obama - schiţă imagologică,
în Revista de Politică Internaţională,
nr.16, 2008.
Teodorescu, Bogdan,
Sultănescu, Dan, Sultănescu Dana, O campanie diferită care nu a schimbat nimic,
în Revista română de comunicare şi relaţii
publice, nr.15/2009, (revistă indexată în BDI ProQuest CSA, Ebsco
Publishing, CNSIS B+).
Studii coordonate
din postura de director general al Institutului
Pro, think-tank-ul grupului
MediaPro în perioada 2005-2007
Februarie 2005
Luna în care
Alianţa a început să moară. Analiză a protocolului coaliţiei.
Martie 2005
Retragerea lui
Corneliu Vadim Tudor. Perspective imagologice.
Aprilie 2005
Apatie pe frontul
Capitalei. Analiza alegerilor locale.
Mai 2005
Alegerile
anticipate - viabilitatea proiectului.
Conflictul cu
presa. Traian Băsescu repetă greşelile celorlalţi preşedinţi.
Iunie 2005
Revoluţia
portocalie în România şi în jurul României.
Decembrie 2005
Anul lui Băsescu.
Imagologia prezidențială.
Aprilie 2006
O strategie cât un
program de guvernare: Analiza proiectului Strategiei de Securitate a României.
Ce este votul
uninominal?
Tirania majorităţii.
Mai 2006
Actele
preşedintelui jucător: 15 luni de mandat
Stolojan -
încercări de reactivare. Comunicarea unei reîntoarceri.
August 2006
20 de luni de acte:
Preşedinte, Parlament, Guvern.
Septembrie 2006
Sommet-ul
Francofoniei.
Generaţia
flower-power conduce România.
Octombrie 2006
Actele Guvernului:
Profilul guvernului unic.
Mai 2007
Simulare alegeri
europene.
Iunie 2007
Actele
preşedintelui: Mandatul de până la referendum.
August 2007
Moțiunea de
cenzură. Variante de lucru.
Septembrie 2007
Moțiunea de
cenzură: Ipoteza adoptării.
Toate aceste materiale au fost făcute publice prin
conferinţe de presă sau prin alte mijloace specifice. Toate aceste produse sunt
postate pe internet la adresa www.infopolitic.ro, portalul Institutului Pro.
Apariții
publice:
- peste 1000 emisiuni radio şi de televiziune;
- peste 1500 de editoriale şi articole de ziar, în Tinerama,
Curentul,
Cotidianul,
Dilema,
Ziarul
Financiar, Bussines Magazin, etc.
Participări la conferinţe:
Evoluţia imaginii instituţiilor de securitate naţională, Conferințele
Colegiului Naţional de Apărare, Constanţa, mai 2000.
The internaţional Image of Romania, Conferinţa anuală a
IAPC, Malta, noiembrie 2001.
The public perception of USA in Romania, Conferinţa
anuală a IAPC, Rio de Janeiro, noiembrie 2002.
The Orange Revolution. The romanian case, Conferinţa
anuală a EAPC, Porto, mai 2005.
The evolution of political marketing in Romania, Conferinţa
Konrad Adenauer - Trends and Perspectives of Political Communication, Zagreb,
aprilie 2006.
Sursele conflictelor politice: fidelizarea electoratului şi
accesul la distribuirea resurselor, Conferinţa Konrad Adenauer - Cultura
dialogului reflectată în politica internă şi externă, Braşov, iulie 2007.
Comunicarea publică în context internaţional, serii de
prelegeri ţinute la Institutul Diplomatic Român, mai-iunie 2007,
august-noiembrie 2008.
Participări anuale la şcoli de vară şi de iarnă
organizate de PSD, PNL, PD, UDMR, PUR pentru organizaţiile de tineret, de
femei, structurile de campanie sau pentru activul local şi central, temele
prelegerilor mele fiind axate pe subiecte de marketing politic şi electoral.
Altele:
Membru al Asociaţiei Internaţionale a Consultanților
Politici (IAPC) din 2001 şi al Asociaţiei Europene a Consultanților Politici
(EAPC) din 2002;
Membru fondator al Asociaţiei Române de PR din 1996;
Membru al Uniunii Scriitorilor din România din 2004.
Premii:
1996: Premiul pentru cea mai eficientă campanie
electorală - Antena 1, pentru
victoria în alegerile prezidenţiale a lui Emil Constantinescu;
1992: nominalizat la titlul de „cel mai popular jurnalist"
la emisiunea „Politica în Top" - Televiziunea Română;
1991: premiul al doilea la Concursul de presă „Ion Rațiu"
1988: premiul „Mihail Sadoveanu",
acordat de Uniunea Scriitorilor din
România;
1982: Premiul
Editurii „Albatros" pentru debut.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.