sâmbătă, 23 august 2014

Măruţă, Alexandra Irina - ANDRA (23 august 1986)

Alexandra Irina Măruţă
23 august 1986


Alexandra Irina Măruță (născută Mihai, la 23 august 1986, în Câmpia Turzii, România) cunoscută mai bine sub numele ei de scenă Andra, este o importantă vedetă de televiziune și cântăreață de muzică pop, și R&B de origine română. Primul său disc single, Andra îl lansează în anul 2001, la doar 14 ani, menținându-se pe primele locuri de la debut până în prezent, în cadrul Romanian Top 100.
Începându-și cariera muzicală de la vârsta de 7 ani, aceasta a avut prima sa interpretare la un concurs muzical intitulat Tip Top Minitop în calitate de invitată, interpretând piesa lui Whitney Houston, „I Will Always Love You”. Andra încă din acea perioadă avea o mulțime de fani. Pe lângă muzica pop, aceasta cânta alternativ și muzică populară, drept pentru care a mers la un concurs intitulat Pe fir de baladă la vârsta de 9 ani, ce avea loc la Târgu Jiu. După ce concursul s-a finalizat, Andra nu a reușit să obțină unul din primele trei locuri, însă a câștigat o mențiune. La vârsta de 11 ani, aceasta a participat la alt concurs intitulat Festivalul Concurs de Interpretare Folclorică Toamna Arieșeană unde de această dată a câștigat primul loc. Pe lângă concursurile de muzică populară aceasta a mers și la concursuri de muzică ușoară, câștigând numeroase premii.
În octombrie 2013, șlagărul lui Andrei, „K. la Meteo” feat What's Up, a fost nominalizat la categoria „Cel mai bun interpret român” în cadrul MTV Europe Music Awards.
Până în prezent artista a lansat 12 albume, ale căror single-uri care s-au bucurat de un real succes atât în țară cât și în străinătate, vânzându-se în peste 500.000 de copii laolaltă.

Biografie
Anii copilăriei. Primele activități muzicale (1986 — 2001)
Alexandra Irina Mihai s-a născut la 23 august 1986 în Câmpia Turzii. Părinții săi își amintesc cu plăcere despre primele vorbe rostite de Andra, care îngână cântecele auzite de la aceștia. Nu au trecut mult timp și s-a dovedit că un potențial și talent incontestabil avea să îi consolideze micuței o carieră stabilă în peisajul mediatic autohton...

Deoarece Andra dorise o carieră muzicală, tatăl acesteia, Alexandru Mihai, a hotărât ca ea să participe într-un concurs muzical ce a avut loc în București organizat de către Titus Munteanu. La intrarea în concurs au participat 450 de copii, Andra aflându-se printre cei calificați. În aceeași perioadă, Andra a cântat și muzica populară, participând și la un concurs național intitulat „Pe fir de baladă”, care a avut loc la Târgu Jiu. În cadrul acestui concurs a primit mențiune. Avea doar 9 ani.
Era «Andra» (2001 — 2003)
Având un talent considerabil, acesteia i-au fost cerute colaborări de la mai mulți compozitori, la vârsta de 14 ani începând înregistrările la albumul ei de debut intitulat Andra” într-un studio de înregistrări Dr. Costi. Albumul conținea 10 piese și era de genuri muzicale precum R&B și Pop-dance. Primul album numit simplu „Andra”, s-a bucurat de un mare succes din care au fost extrase două single-uri pentru videoclip: „În noapte mă trezesc” și „Eu aș da”, care au devenit hit-urile anului. După o lună de la apariția single-ului „În noapte mă trezesc”, Andra este nominalizată la Premiile Industriei Muzicale Românești la trei secțiuni: Pop, Dance și R&B unde a fost răsplătită cu premiul pentru cel mai bun proiect de debut.
Videoclipul pentru piesa „În noapte mă trezesc” a fost inclus în categoria „Romania Dominators" realizată de postul de radio CFM, și o ilustrează pe Andra cântând pe petale de flori refrenul obsesiv care făcea furori la acea vreme în rândul adolescenților: „În noapte mă trezesc/Cu luna de pe cer vorbesc/Și-i spun durerea mea/ Doar ea mă poate asculta". Criticii au considerat melodia ca fiind renașterea unui stil neoclasic combinat cu anumite elemente foarte ușoare de manele având în vedere faptul că cel care a compus muzica și versurile. Cu toate acestea la vremea respectivă piesa a fost considerată plagiat, fiindcă vădea similtudini cu o celebră piesă de manele a lui Ștefan de la Bărbulești ale cărui versuri erau: „În noapte mă trezesc/ Cu luna de pe cer vorbesc/ Și-i spun durerea mea/ Că mi-ai distrus inima”.
·      Al doilea album al artistei s-a numit „Dragostea mea", lansat in 2002, de pe care a promovat două piese: „Aș vrea" și „Un ocean de-ai fi". În același an a obținut locul 4 la Festivalul Mamaia, secția creație, cu piesa „E vina ta". La începutul anului următor s-a bucurat de premiul pentru cea mai bunǎ voce a momentului la Festivalul Cântecului de dragoste, urmând mai apoi multe nominalizǎri la MTV România. În același an a obținut și premiul pentru cea mai mare ascensiune de la Societatea Naţională de Radio și un premiu de excelențǎ oferit de Primǎria Sectorului 1 București.
·      În 2004 a promovat single-ul „Vreau sărutarea ta" împreunǎ cu Tiger 1 de pe noul album lansat, fiind nominalizatǎ la Premiile Radio București pentru titlul de cel mai bun interpret.
·      În 2007 a lansat primul album de muzicǎ folcloricǎ din cariera sa, împreună cu fratele ei, Sǎndel, albumul intitulându-se „De la frate la sorǎ". La scurt timp de la lansare albumul a primit: „Discul de aur", imediat urmând și „Discul de platinǎ", iar pe 1 decembrie același an, cei doi frați au primit din partea casei de discuri trofeul „Discul de diamant". Pe 5 martie, Andra a promovat următorul ei album, de pe care a promovat piesa „Dragostea rǎmâne", acesta fiind și titlul albumului. În videoclipul piesei rolurile principale au fost ea și actualul sǎu soț, Cǎtǎlin Mǎruțǎ.
·      În iarna anului 2007 a lansat albumul „Vis de iarnă" având mare succes la fel ca și restul albumelor ei. Printre nenumǎratele albume de succes, Andra a cochetat și cu televiziunea, prezentând la Antena 1 emisiunea „Singuri cu vedeta” și la Pro TV emisiunea karaoke „O-la-la", mai târziu fǎcând parte din juriul show-lui „Românii au talent".

Educație
Liceul Economic „A.D. Xenopol"; Facultatea de Psihologie Muzicală, Universitatea Spiru Haret.

Viața personală
Andra este căsătorită din 23 august 2008 cu prezentatorul tv Cătălin Măruță și în 16 martie 2011 au devenit părinți când a venit pe lume David, primul lor copil.

Discografie
·      Andra - (2001) - Nova Music
·      Dragostea mea - (2002) - Nova Music
·      Vreau sărutarea ta feat. Tiger One - (2003) - CatMusic
·      Vreau sărutarea ta (reeditare) - (2004) - CatMusic
·      Rămâi cu mine - (2005) - CatMusic
·      Best of - (2007) - CatMusic
·      De la frate la soră - (2007) - MediaProMusic
·      Vis de iarnă - (2007) - MediaProMusic
·      Dragostea rămâne - (2008) - MediaProMusic
·      Album de familie - (2008) - MediaProMusic
·      Iubește-mă astăzi, iubește-mă mâine - (2009) - MediaProMusic
·      Inevitabil va fi bine (2013) - MediaProMusic
·      Pregătește-te pentru sărbători – Lidl – Mango Records și MediaProMusic (2013)

Cooptarea pentru un dublaj în cadrul unui serial pentru copii
Îndrăgita cântăreață acceptă oferta Turner Broadcasting System pentru a interpreta melodia de generic a serialului Muuu și Beee: Povești de la fermă, care rulează în fiecare weekend de la ora 11:00 pe canalul Boomerang.

Premii obținute
Cel mai bun proiect de debut" la Premiile Industriei Muzicale Românești din 2002;
Discul de aur" pentru vânzările albumului „Dragostea mea” – 2002;
Cea mai bună solistă" - topurile anului 2002 la revista POPCORN;
Cea mai bună voce feminină" - Festivalul Cântecului de Dragoste – 2003;
Cea mai bună voce feminină" - Premiile MTV România – 2003;
Nominalizare și participare la MTV World Music Awards – 2003 din Scoția;
Cea mai rapidă ascensiune" - Premiile Radio România Actualități 2003;
Cea mai bună voce feminină" - Premiul Revistei muzicale a Uniunii compozitorilor din Românie – 2004;
Locul II Eurovision România – 2003;
Cel mai bun videoclip – „Vreau sărutarea ta" premiile MTV România 2004;
Discul de aur" - pentru „Vreau sărutarea ta” 2004;
Locul I la Festivalul MAMAIA secțiunea șlagăre 2004;
Locul II la Festivalul Cerbul de Aur Brașov 2005;
Locul III la Festivalul MAMAIA secțiunea șlagăre 2005;
Locul I la Festivalul MAMAIA secțiunea creație 2005;
Cea mai bună melodie a anului 2005”;
Cea mai bună interpreta a anului 2005”;
Nominalizată premiile MTV 2005;
Premiile muzicale „Romanian TopHits" – 2006 Locul I soliste vocale
Premiile JetiKids Awards 2006 – „Cea mai bună cântăreață”;
Premiile Femeia Anului – „Cea mai bună solistă a anului 2006 Generația Tânără”;
Disc de aur, platină și diamant pentru cel mai bun album pe 2007;
Premiile JetiKids Awards 2007 – „Cea mai bună cântăreață”;
Nominalizată la „Cea mai buna solistă” - Femeia Anului 2007;
Trofeul „10 pentru România" – 2007;
Premiul Best Female și „Cea mai difuzată piesă” din 2013 în cadrul ceremoniei „Romanian Music Awards";
Premiul pentru „Cel mai bun debut” - What's Up feat Andra în cadrul galei „On Air Music Awards" 2013;
Premiul Best Video - What's Up feat Andra și Best Female în cadrul „Media Music Awards" 2013;
Disc de platină pentru albumul „Inevitabil va fi bine";
Cea mai vizualizată piesă ZU pe YouTube – 2014 - ZU Music Awards;
Cel mai bun live al anului la ZU - 2014 - ZU Music Awards;
Cea mai bună piesă pop - 2014 - ZU Music Awards;
Cea mai bună artistă - 2014 - ZU Music Awards.

ANDRA


Mă numesc Andra. M-am născut la Câmpia Turzii şi la porţile norocului, într-o familie care iubea muzica.
Părinţii mei spun că, înainte de a vorbi, am îngânat cântecele auzite de la ei. Când am urcat prima dată pe o scenă, eram o pitică înfofolită într-un costum naţional. Primele aplauze m-au făcut să mă simt mai înaltă, mai curajoasă. Eram... un om mare, ce mai!
Au urmat ani în care vârsta mea se măsura în cântece; cu cât învăţam mai multe, cu atât mă apropiam de ziua în care visam ca, la poarta casei, să oprească un dovleac ce urma să se transforme într-o caleaşcă.
La Bucureşti, n-am ajuns într-o caleaşcă, am venit cu trenul. M-am obişnuit greu cu tumultul Capitalei, cu ritmul alert al dialogurilor. Era ca şi cum m-aş fi înscris într-o cursă, la capătul căreia constatam că am nevoie de patine cu rotile şi vreo două perechi de aripi.
După o primă apariţie televizată, puteam să jur că n-am să mai calc într-un studio. Reflectoarele, microfoanele, monitoarele, toate mă ameţiseră şi nu mai voiam să dau piept cu atâtea emoţii. Un întelept chinez spunea că o călătorie de o mie de mile începe cu un pas. Avea dreptate. Au urmat primele înregistrări, primele videoclipuri, primele concerte. Mi-am făcut mulţi prieteni, m-am obişnuit cu lumina reflectoarelor şi am învăţat să mă concentrez doar pe ceea ce este mai important: să cânt în aşa fel, încât spectatorii să intre în aceeaşi vibraţie cu mine, să aleg piese în care orice om să se regăsească.

Nu fac parte din categoria cântăreţelor care îşi pregătesc mai mult vestimentaţia decât vocea. Când încep să cânt, nu mai contează decât fluidul energetic dintre mine şi cei care mă ascultă. Nu sunt arogantă şi nu sufăr de vedetism. Nu-mi place să vorbesc doar ca să m-aud vorbind. Nu mă cert cu nimeni şi nu mă interesează scandalurile. Nu sunt invidioasă şi nici nu sunt roasă de orgolii. Pentru că eu iubesc oamenii, din tot sufletul meu. Şi întâlnirea cu ei este o imensă bucurie. Şi-mi place să mă strige lumea: „Andra!". Andra Măruţă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *